20. 5. 1506: Mořeplavec Kryštof Kolumbus, jeden z největších objevitelů historie, zemřel ve věku 54 let ve španělském Valladolidu.    
PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ PLACENÉHO OBSAHU SPOLEČNOSTÍ RF HOBBY S.R.O.

I. Úvodní ustanovení

1. Tento dokument upravuje podmínky, za kterých společnost RF HOBBY spol. s .r.o., zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka 75215 C, IČ 26155672, se sídlem Praha – Michle, Bohdalecká 1420/6, PSČ 101 00 (dále jen Poskytovatel), poskytuje obsah (dále jen Digitální obsah) pro počítače, tablety, smartphony a jiná podobná koncová zařízení (dále jen Koncová zařízení) zpřístupňovaný prostřednictvím internetových stránek provozovaných Poskytovatelem (dále jen Internetové stránky), pokud v konkrétním případě zvláštní podmínky vztahující se k příslušnému Digitálnímu obsahu nebo službě (dále jen Podmínky služby) nestanoví jinak. Pokud není v těchto Obchodních podmínkách výslovně stanoveno jinak, rozumí se Digitálním obsahem také služby, které s ním souvisejí.

2. Tyto obchodní podmínky (dále jen Podmínky) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé při koupi Digitálního obsahu na základě licenční nebo jiné obdobné smlouvy (dále jen Smlouva) uzavřené mezi Poskytovatelem a uživatelem příslušného Koncového zařízení (dále jen Uživatel) prostřednictvím příslušného rozhraní umístěného na Internetové stránce provozované Poskytovatelem (dále jen Rozhraní).

3. Pro nákup Digitálního obsahu je nezbytné provést registraci v souladu s Podmínkami pro užívání služby informační společnosti vydanými Poskytovatelem.

II. Uzavření Smlouvy

1. Veškerá prezentace Digitálního obsahu na Internetových stránkách provozovaných Poskytovatelem a v Rozhraní má informativní povahu a Poskytovatel není povinen uzavřít příslušnou Smlouvu ohledně tohoto Digitálního obsahu. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

2. Rozhraní obsahuje informace o Digitálním obsahu a jeho ceně včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány v Rozhraní. Tímto ustanovením není omezena možnost Poskytovatele změnit cenu Digitálního obsahu s účinností od zobrazení nové ceny v Rozhraní. Pro konkrétní Smlouvu je závazná ta cena, která byla v Rozhraní zobrazena při jejím uzavření.

3. Pro objednání Digitálního obsahu vyplní Uživatel objednávkový formulář (dále jen Objednávka) v Rozhraní. Objednávka obsahuje zejména informace o objednávaném Digitálním obsahu a o způsobu úhrady ceny za Digitální obsah. Smlouva je uzavřena odesláním objednávky Uživatelem a následným potvrzením přijetí objednávky ze strany Poskytovatele na e-mail Uživatele.

4. Před zasláním objednávky Poskytovateli může Uživatel zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Údaje uvedené v objednávce jsou Poskytovatelem považovány za správné.

5. Náklady vzniklé Uživateli na komunikaci při uzavírání Smlouvy hradí Uživatel. Tyto náklady se neliší od základní sazby placenou Uživatelem poskytovateli příslušné komunikační služby.

6. Cenu Digitálního obsahu může Uživatel Poskytovateli uhradit následujícími způsoby:
a) prostřednictvím platebního systému společnosti GoPay s.r.o.
b) prostřednictvím platební SMS zprávy.

7. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě Smlouvy Uživateli daňový doklad - fakturu a zašle ho v elektronické podobě na e-mailovou adresu Uživatele.

8. Digitální obsah bude Uživateli zpřístupněn a/nebo služba spojená s digitálním obsahem bude Uživateli poskytnuta bezprostředně po připsání celé ceny uhrazené Uživatelem na účet Poskytovatele.

III. Odstoupení od Smlouvy

1. Uživatel výslovně souhlasí s tím, že Digitální obsah bude takto zpřístupněn a/nebo služba spojená s digitálním obsahem bude Uživateli poskytnuta před uplynutím lhůty pro odstoupení Uživatele od Smlouvy v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 občanského zákoníku.

2. Uživatel bere na vědomí, že
a) podle ustanovení § 1837 písm. a) občanského zákoníku nemůže Uživatel odstoupit od Smlouvy o poskytování služby spojené s Digitálním obsahem, pokud služba byla poskytnuta s předchozím výslovným souhlasem Uživatele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
b) podle ustanovení § 1837 písm. l) občanského zákoníku nemůže Uživatel odstoupit od Smlouvy o dodání Digitálního obsahu, pokud Digitální obsah nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem Uživatele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.

3. Pokud se nejedná o případ uvedený v odst. 2 tohoto článku nebo o jiný případ, kdy nelze podle právních předpisů od Smlouvy odstoupit, má Uživatel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy, a to do čtrnácti (14) dnů od dodání Digitálního obsahu nebo poskytnutí služby spojené s Digitálním obsahem. Odstoupení od Smlouvy musí být v takovém případě odesláno Poskytovateli ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od Smlouvy může Uživatel odstoupit od Smlouvy zasláním e-mailu na adresu podpora@rf-hobby.cz, nebo zasláním písemného odstoupení na adresu sídla Poskytovatele, v takových případech musí Uživatel mimo jiné srozumitelně uvést, že odstupuje od Smlouvy a číslo objednávky.

4. V případě odstoupení od Smlouvy podle odst. 3 tohoto článku Smlouva od počátku ruší. Poskytovatel bezodkladně ukončí poskytování služby spojené s Digitálním obsahem Uživateli, případně Uživateli znepřístupní Digitální obsah.

5. V případě řádného odstoupení od smlouvy v souladu s těmito Podmínkami vrátí Poskytovatel peněžní prostředky přijaté od Uživatele prostřednictvím platební brány GoPay do čtrnácti dnů od doručení odstoupení, a to stejným způsobem, jakým je Poskytovatel od Uživatele přijal. V případě platby provedené přes SMS bude způsob vrácení peněžních prostředků domluven s Uživatelem individuálně.

IV. Práva z vadného plnění

1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy.

2. Pro uplatnění reklamace v případě vadného poskytnutí služby spojené s Digitálním obsahem nebo vady Digitálního obsahu může Uživatel uplatnit reklamaci zasláním e-mailu na adresu podpora@rf-hobby.cz, nebo zasláním písemného oznámení na adresu sídla Poskytovatele. Při uplatnění reklamace musí Uživatel mimo jiné srozumitelně uvést důvod reklamace a číslo objednávky.

3. Reklamaci lze uplatnit v případě, že se vada projeví v době dvaceti čtyř měsíců od dodání Digitálního obsahu nebo poskytnutí služby spojené s Digitálním obsahem (v případě pochybnosti je rozhodující datum zahájení poskytování služby).

4. Reklamace bude vyřízena do 30 dnů od jejího doručení Poskytovateli. O způsobu vyřízení reklamace bude Uživatel informován e-mailem na adresu uvedenou u jeho uživatelského účtu.

5. Za vadu se nepovažuje ukončení poskytování Digitálního obsahu nebo služby spojené s Digitálním obsahem v souladu s Podmínkami služby, zejména v případě, kdy jsou poskytovány po předem stanovené období nebo časové omezení vyplývá z jejich povahy nebo z Podmínek služby. Za vadu se rovněž nepovažuje, pokud Digitální obsah nebo služba spojená s Digitálním obsahem nemohou být zobrazeny nebo jinak použity na Koncovém zařízení z důvodu jejich nekompatibility s programovým vybavením Koncového zařízení nebo z důvodu ukončení podpory příslušného softwarového vybavení ze strany jeho poskytovatele nebo provozovatele.

V. Další práva a povinnosti smluvních stran

1. Uživatel nabývá licenci k Digitálnímu obsahu jeho zpřístupněním ze strany Poskytovatele v souladu s Podmínkami služby.

2. Poskytovatel je oprávněn k poskytování Digitálního obsahu na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Pokud je Uživatel spotřebitelem, může se pro mimosoudní řešení případného spotřebitelského sporu obrátit na Českou obchodní inspekci, internetová adresa adr.coi.cz.

VI. Osobní údaje a ukládání cookies

1. Při poskytování Digitálního obsahu zpracovává Poskytovatel osobní údaje Uživatele za podmínek uvedených v Informaci o ochraně osobních údajů, případně za podmínek uvedených v Podmínkách služby.

2. Uživatel bere na vědomí, že pro poskytnutí Digitálního obsahu může být nezbytné uložení tzv. cookies do jeho Koncového zařízení.

3. Údaje uvedené Uživatelem považuje Poskytovatel za správné.

VII. Marketingové akce

1. Marketingovými akcemi se rozumí nabídka a poskytnutí zvláštního plnění (dárky, slevy, nebo jiné benefity) Uživateli v souladu s pravidly příslušné marketingové akce. Marketingové akce se sestávají z:
a) zvláštního plnění poskytovaného pouze novým Uživatelům (nikoliv již existujícím Uživatelům) při uzavření Smlouvy na poskytnutí Digitálního obsahu příslušného titulu minimálně na dobu 1 (jednoho) roku a při zaplacení celkové ceny za Digitální obsah, není-li v pravidlech takové akce stanoveno jinak (dále jen "Dárek k Digitálnímu obsahu"),
b) jiného zvýhodněného plnění poskytovaného všem Uživatelům, není-li v pravidlech takové akce stanoveno jinak (dále jen "Výhody").
Společně jsou Dárky k Digitálnímu obsahu a Výhody označeny jako Marketingové akce.

2. Pravidla Marketingové akce jsou dostupná buď na příslušné Internetové stránce či v Aplikaci, které se Marketingová akce týká, nebo budou uvedena (a to i formou odkazu) v obchodním sdělení zaslaném konkrétnímu Uživateli nebo jiné osobě (v případě, že Poskytovatel je oprávněn ji takové obchodní sdělení poslat). Pravidla Marketingové akce musí určit mimo jiné podmínku, kterou je třeba splnit pro získání plnění, termín pro její splnění, poskytované plnění a případné vymezení okruhu osob, kterých se marketingová akce týká.

3. V rámci akce Dárek k Digitálnímu obsahu je jeden Uživatel v rámci jednoho svého účtu oprávněn objednat maximálně 1 x Digitální obsah téhož titulu. Uživatel nemůže využít akce Dárek k Digitálnímu obsahu, pokud již je Uživatelem Digitálního obsahu titulu, k němuž se daná akce váže (není-li v pravidlech takové akce stanoveno jinak), nebo během předcházejících tří měsíců byla ukončena Smlouva Uživatele z téhož účtu Uživatele. V takovém případě je Digitální obsah řádně objednán, avšak podmínky v rámci akce Dárek k Digitálnímu obsahu příslušného titulu se na něj nevztahují. V případě pochybností si Poskytovatel vyhrazuje právo rozhodnout, zda se jedná o nového Uživatele splňující nárok na poskytnutí Dárku k Digitálnímu obsahu, či nikoliv. Smlouvu uzavřenou, rozšířenou nebo prodlouženou v rámci akce Dárku k Digitálnímu obsahu nelze ukončit ze strany Uživatele před uplynutím doby, na kterou je uzavřena resp. prodloužena.

4. Marketingové akce jsou platné pouze pro území České republiky. Poskytovatel neposkytuje plnění v rámci Marketingových akcí (včetně slev) mimo území České republiky.

5. Povinnost Poskytovatele poskytnout plnění v rámci Marketingové akce zaniká v případě, kdy Uživatel poruší podmínky stanovené pro jeho poskytnutí v rámci konkrétní Marketingové akce.

6. V případě pochybností si Poskytovatel vyhrazuje právo rozhodnout, zda došlo k řádnému splnění podmínek pro získání plnění v rámci Marketingové akce.

7. Pokud je plněním v rámci Marketingové věc, je odesílána na adresu Uživatele (tj. na adresu Uživatele, kterou Poskytovatel oprávněně eviduje nebo kterou Poskytovateli Uživatel sdělil pro poskytnutí plnění). Plnění bude odesláno buď jako poštovní zásilka nebo kurýrní službou. Poskytovatel zasílá plnění zpravidla do 6ti týdnů od splnění podmínky pro jeho získání. Pokud se odeslané plnění vrátí z adresy pro doručení zpět Poskytovateli jako nedoručené, bude poskytnuto pouze na základě žádosti Uživatele, přičemž náklady spojené s opětovným doručením resp. poskytnutím může nést Uživatel.

8. V případě, že v rámci konkrétní Marketingové akce není již stanovené plnění k dispozici, vyhrazuje si Poskytovatel právo poskytnout Uživateli náhradní plnění ve srovnatelné hodnotě.

9. Plnění v rámci Marketingové akce není prodávaným zbožím, a proto není Poskytovatelem fakturováno. Poskytovatel neposkytuje žádnou záruku na toto plnění, s výjimkou případů, kdy je záruka výslovně Poskytovatelem uvedena. Při případné reklamaci plnění Poskytovatel vyžaduje původní obal, aby mohl identifikovat dodavatele plnění. Uživatel bere na vědomí, že vyřízení reklamace závisí na dodavateli plnění.

VIII. Ostatní ujednání

1. Veškerá oznámení mohou být Uživateli doručována na jeho elektronickou adresu.

2. Pokud Smlouva obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že Smlouva i právní vztahy z ní vyplývající se řídí českým právem s vyloučením kolizních norem podle zákona č. 91/2012 Sb. o mezinárodním právu soukromém, a že pro rozhodování sporů vyplývajících ze Smlouvy jsou příslušné soudy České republiky.

3. Je-li některé ustanovení těchto Podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatného nebo neúčinného ustanovení se použije taková platná právní úprava, jejíž smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností ustanovení není dotčena platnost těchto Podmínek.

4. Smlouva včetně Podmínek je archivována Poskytovatelem v elektronické podobě.

5. Poskytovatel je oprávněn měnit tyto Podmínky. Informaci o takovéto změně bude publikovat na Internetových stránkách nejpozději 14 dnů před nabytím účinnosti změny.

6. Smlouva a práva a povinnosti Poskytovatele a Uživatele vyplývající ze Smlouvy se řídí následujícími dokumenty v uvedeném pořadí:
a) Podmínky služby
b) tyto Podmínky
c) Podmínky pro užívání služby informační společnosti
d) platné právní předpisy
Dokumenty uvedené v tomto odstavci jsou vyhotoveny v českém jazyce.

7. Kontaktní e-mailová adresa: podpora@rf-hobby.cz

8. Toto znění Podmínek je účinné od 1. 5. 2020.

reklama
Zajímavosti
Automatické mlýny: K chrámu moderní architektury patří 212 klíčů
Bývaly doby, kdy architekti dokázali i obyčejným funkčním továrnám vtisknout eleganci výstavných zámků. Pardubice jeden takový skvost mají, a dokonce si ho v posledních letech vycizelovaly k dokonalosti. Umění, které mele Na břehu řeky Chrudimky v Pardubicích stával mlýn už v roce 1586. Na počátku 20. století však mlynářské konkurenci v oblasti vládnou bratři Egon (1871–1932) a Karel (1879–1944) Winternitzovi, […]
Příběh Hanina kufříku: Jeho malá majitelka skončila v plynové komoře
Hanka sbíhá schody do přízemí, kde v obchodě se smíšeným zbožím pozdraví tatínka Karla a maminku Markétu. Bradyovi bydlí v Novém Městě na Moravě a v jejich domě se scházejí místní umělci. Také samotný Karel je amatérským hercem, Hanin starší bratr Jiří hraje na housle a dívka zase na piano. „Já mám devět kanárů…,“ prozpěvuje […]
premium
Léčil Mikolášek prezidenty i nacisty?
Uprostřed noci buší komando Státní bezpečnosti na dveře vily. Po chvíli příslušníci vyvlečou ven rozespalého starého muže. Pacienti, kteří k němu zítra přijdou prosit o záchranu života, budou už na jeho pomoc čekat marně. K bylinkám má Jan Mikolášek (1889–1973) přirozený vztah už od malička. Jeho rodiče vlastní zahradnictví v Rokycanech, a tak není divu, že i on […]
Zradily sv. Martina husy?
Muž v jednoduché mnišské kutně vleze do hospodářského stavení plného opeřenců. „Snad mne tady nenajdou,“ přemítá, když zdáli slyší procesí lidí, kteří po něm pátrají. Záhy zvuky přehluší kejhání ptáků, mezi nimiž se ukryl.   „Budeš vojákem,“ dozví se od svého otce Martin Tourský (asi 316–397). Sám válečník chce synovi zajistit dobrou budoucnost. Z chlapce, […]
Věda a vynálezy
Otec genetiky: Kvůli pokusům Mendel dočasně oslepl
Mladý Mendel je povahou spíš zamlklý, avšak nesmírně houževnatý. Šest dnů v týdnu vyučuje na reálce, kromě toho plní povinnosti kněze, a kdykoliv má volnou chvilku, věnuje se náročným pokusům s křížením rostlin. Vystačí si přitom s obyčejným hrachem a fazolemi! Třebaže Gregor Johann Mendel (1822–1884) pochází z chudých poměrů, už od dětství se u něj projevuje velká […]
Koncentrační tábor Dora: Sabotovali zde vězni výrobu superzbraní?
„3… 2… 1… zážeh!“ odpočítává německý důstojník test raketového motoru. Ten však jenom zachrčí a pak umlkne. Něco je špatně. Zjistit příčinu jeho nefunkčnosti a napravit ji zabere další dlouhé měsíce – z toho nebudou mít v Berlíně radost. Spojenci ve stejnou dobu už postupují k městu z obou stran.   Je to zbraň, která […]
premium
Vznikl první benzinový vůz v Adamově?
Ruční vozík se spalovacím motorem, který musí být veden, neboť mu chybí řízení. Nějak tak prý vypadá vůbec první benzinový automobil, který je v roce 1870 vyroben v adamovských strojírnách. Jeho majitel, rakouský vynálezce Siegfried Marcus, ho však veřejnosti nikdy nepředstaví!  Skoro se to nedá řídit, hází to sebou ze strany na stranu a pak následuje náraz […]
Slavný chirurg John Hunter: Ochutnal mumii a pitval obra?
Prestižní Královská společnost vítá nového člena. Roku 1767 se jím stává lékař John Hunter. Ten v průběhu let úplně změní obor chirurgie. Hunter má ovšem i temnou stránku. Možná, že kdyby ji členové Královské společnosti znali, skotského rodáka by mezi sebe nepřijali. Co hrozného před nimi tají? Do honosného domu na Leicester Square v západním Londýně vstupuje […]
Nenechte si ujít další zajímavé články
Jak odhodit věčnou smůlu?
nejsemsama.cz
Jak odhodit věčnou smůlu?
Asi znáte období, kdy se vám nic nedaří, vše vám padá z rukou a pokazí se všechno, co může. Co když se vás ale smůla drží déle? Zapracujte na tom magicky. Máme pro vás tipy, jak smůlu vyprovodíte ze dveří. Váš život se často podobá zebře, bílý úsek radostí střídá černé pásmo smůly a pak
Strašidelný ostrov Spike: Tajné dějiny, o kterých se dlouho nemluvilo!
enigmaplus.cz
Strašidelný ostrov Spike: Tajné dějiny, o kterých se dlouho nemluvilo!
V irském hrabství Cork se nachází ostrov Spike. Dlouhá staletí byla tato lokalita běžným smrtelníkům zapovězena, protože se zde nacházela strategická vojenská pevnost i obávané vězení. Co můžete čekat
Zničí brzy lásku mezi Sandevou a Prachařem žárlivost?
nasehvezdy.cz
Zničí brzy lásku mezi Sandevou a Prachařem žárlivost?
Ačkoli jejich lásce zpočátku nikdo nedával velkou šanci, dnes jsou spolu herec Jakub Prachař (40) a herečka z Jedné rodiny Sara Sandeva (26) několik let. Až nedávno se ale ukázalo, že herečka na sta
Louis Vuitton oživuje kampaň Core Values s Rogerem Federerer a Rafaelem Nadalem
iluxus.cz
Louis Vuitton oživuje kampaň Core Values s Rogerem Federerer a Rafaelem Nadalem
Značka Louis Vuitton odhalila novou kapitolu ve své proslulé kampani Core Values v podání známé fotografky Annie Leibovitzové. Hvězdami inspirativní kampaně jsou dva z nejuznávanějších tenisových šamp
Zámek Červená Lhota: Jméno podle ďábelské legendy
epochanacestach.cz
Zámek Červená Lhota: Jméno podle ďábelské legendy
Pohádková krása zrcadlená ve vodní hladině! Vodní hrady a zámky zrcadlící se na hladině bývaly nedobytnými baštami i pohodlnými luxusními šlechtickými sídly a dnes jsou perlami české krajiny, za kterými putují statisíce turistů. A snad nejvýraznější mezi nimi je zámek Červená Lhota. Jméno podle ďábelské legendy Pro to, aby se jejich tvrz změnila ve vodní,
Moderní rezidence u rovníku
rezidenceonline.cz
Moderní rezidence u rovníku
Rezidence vznikla v rovníkovém Ekvádoru. Betonová stavba rozvržená do tvaru písmene T působí přes svou masivní konstrukci příjemně svěžím, elegantním a odlehčeným dojmem. Tři podlaží, tři obytná kř
Tajný tunel pod brooklynskou synagogou: Kdo ho vybudoval a proč?
epochalnisvet.cz
Tajný tunel pod brooklynskou synagogou: Kdo ho vybudoval a proč?
Bizarní skandál na začátku tohoto roku otřásá židovskou komunitou v New Yorku. Pod historickou synagogou je objeven tajný podzemní tunel vedoucí do suterénu prázdného obytného domu. O jeho původu a účelu se hned po odhalení rozhoří divoké spekulace. Sloužil k obchodování s dětmi nebo k jiným nezákonným činnostem, jak tvrdí konspirační teoretikové?   V polovině
Nehoda měla šťastný konec
skutecnepribehy.cz
Nehoda měla šťastný konec
Milovala jsem sport. Nehledě na to, že jsem byla v pokročilém stadiu těhotenství, rozhodla jsem se jít na kolečkové brusle. Otěhotněla jsem ve dvaceti, ale tehdejší přítel mě opustil. Rozhodla jsem se dítě si nechat, i za předpokladu, že s ním zůstanu sama. Měla jsem dost přátel a rodiče. Na miminko se všichni těšili. „Postaráme se o tebe i o malé,“ ubezpečovali
Telemedicína je užitečná nejen pro diabetiky
panidomu.cz
Telemedicína je užitečná nejen pro diabetiky
Tlak, tep a dokonce ani hladinu krevního cukru už nemusí lékař sledovat pouze v ordinaci, pomocí techniky si pacienta může zkontrolovat „na dálku“. Přes chytrý telefon či notebook. Každý obyvatel Česka navštíví průměrně jedenáctkrát za rok lékaře, oproti tomu v sousedním Rakousku je to polovina a ve Švédsku jde dokonce jen o tři kontakty ročně.
Babiččin hovězí guláš s dokonalým karlovarským knedlíkem
tisicereceptu.cz
Babiččin hovězí guláš s dokonalým karlovarským knedlíkem
Není nad to dát si porci guláše s knedlíkem a k tomu půllitr vychlazeného piva. Umíte si ale tuto českou klasiku připravit i doma? Guláš má neprávem pověst jídla náročného na přípravu, ovšem není tomu
Poznáte příznaky mrtvice? Až 70 % Čechů ne! A do nemocnice přijedou pozdě…
epochaplus.cz
Poznáte příznaky mrtvice? Až 70 % Čechů ne! A do nemocnice přijedou pozdě…
Mrtvici každý rok v Česku prodělá zhruba 25 000 lidí. Je druhou nejčastější příčinou úmrtí, i když je u nás léčba mrtvice na špičkové úrovni. Zrovna na 15. května připadá Světový den proti mozkové mrtvici. Se snížením počtu případů přitom může pomoci znalost příznaků – právě ty nezná až 70 % Čechů, a proto se
Australský zázrak: Lastura v zálivu
21stoleti.cz
Australský zázrak: Lastura v zálivu
Co patří mezi symboly Austrálie? Bezesporu klokan, koala, Jižní kříž, Vánoce na pláži a také budova opery v Sydney. Tato stavba je mnohými experty považována za jednu z nejpovedenějších, jakou kdy arc